Messy Church: vår, skapelse och återfödelse

den 11/4 kl 17-19 -en annorlunda gudstjänst för alla åldrar

En annorlunda gudstjänst för alla åldrar - om vår, skapelse och återfödelse

Vi vårpysslar (sår frön och skapar av det vi hittar i naturen), håller andakt och så äter vi kvällsmat tillsammans
För alla stora och små- och allt är gratis!
Små ska ha sina stora med sig- men stora är välkomna även utan små.

Messy Church är en annan typ av gudstjänst!

Messy Church - en lite rörigare kyrka mitt i vardagen

Vi träffas, skapar och äter kvällsmat tillsammans.

För alla åldrar, vuxna utan barn är välkomna, men barn ska ha någon vuxen med sig.

”Messy Church är ett sätt att samla människor i alla åldrar och låta dem tillsammans få uppleva vad det innebär att vara en del av den kristna gemenskapen utanför söndagsgudstjänsten.

Genom Messy Church försöker vi vara en tillbedjande gemenskap av alla åldrar, som har Jesus i centrum och som visar kristen gästfrihet -vi ger människor en möjlighet att uttrycka sig kreativt, att sitta ner tillsammans och äta en måltid och ha roligt inom den kyrkliga kontexten”  ( från boken Messy Church , författare: Lucy Moore)