Foto: IKON

Bön i kyrkan

Bön i kyrkan Så är vi där, då vi inte på ett tag kan samlas till bön och gudstjänst i pastoratets kyrkor här i Kinda. Men vi kan ändå samlas till bön och gudstjänst, vi får göra det på var sitt håll, men i gemenskap. Varje söndag från och med första advent kommer någon av oss präster vara i någon av våra kyrkor i bön. Vi inleder vår bön med klockringning kl. 12.00, vid tacksägelse kommer vi läsa namnet högt på de avlidne och efter att ha bett; låt ditt eviga ljus lysa, ringa i klockorna kl. 12.15 Nedan finner ni den ordning med de texter och böner för söndagen bön. När ni hör klockorna vid tolv, dela gärna gudstjänstgemenskapen i bön tillsammans. Läs texterna, be bönerna, så får vi bilda en osynlig gemenskap i hopp och kärlek. Denna bön finns sedan kvar här på hemsidan till nästkommande söndag då en ny Bön i kyrkan publiceras in.

Klicka HÄR för att läsa ordningen för
Första söndagen efter trettondedagen.