När jag behöver prata med någon

Välkommen att kontakta Svenska kyrkan när du behöver någon att prata med

I din lokala församling och/eller i Svenska kyrkan nationellt finns utbildad personal och medmänniskor som lyssnar och ger stöd och råd vid sorg, relationsproblem, ohälsa, känslor av oro och annat som är viktigt för dig. Nedan hittar du länkar till information om olika typer av stöd - och kontaktuppgifter som du kan behöva. Tveka inte att höra av dig...

Kontakta Kiladalens församling

Vem behöver du tala med? Klicka här för att hitta uppgifter till församlingens personal. Här hittar du tjänstgörande präster, diakoniassistent, barnledare, lokalbokning, kyrkogårdsförvaltning, vaktmästeri m.m. Välkommen att kontakta oss!

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Behöver du prata med någon?

Känner du att du behöver få kontakt med någon för samtal och stöd? Genom Svenska kyrkan finns flera alternativ dit du kan vända dig - och personal med kompetens inom olika områden. Kontaktuppgifter till Kiladalens församling finns i menyn.