Allhelgonahelgen i Kärna församling

Här hittar du information om minnesgudstjänster och öppettider i Kärna, Kaga och Ledbergs kyrka.

Under allhelgonahelgen har vi öppet för ljuständning och stillhet i våra tre kyrkor.
Utanför Kärna kyrka kommer det att finnas ett bemannat tält under fredagen och lördagen. Det serveras kaffe utomhus och det finns även möjlighet köpa gravljus, låna tändstickor eller bara prata en stund. I Kaga och Ledbergs kyrkor serveras kaffe inomhus.

På fredagen och lördagen flyttar pastorsexpeditionen in i Kärna kyrka kl. 14.00-16.00. Välkommen med frågor om gravrätter, skötsel och annat!

Fredag 3 november

KÄRNA KYRKA

10.00-18.00 Öppet, gravsmyckningskaffe på kyrkogården.

KAGA KYRKA

11.00-15.30 Öppet, gravsmyckningskaffe på kyrkogården.

LEDBERGS KYRKA

11.00-16.30 Öppet, gravsmyckningskaffe på kyrkogården.

Lördag 4 november

KÄRNA KYRKA

10.00-18.00 Öppet, gravsmyckningskaffe på kyrkogården.

16.00 Minnesgudstjänst, Carolin Falk.
Jenni Skogsfors - sång
Alexandra Ekelöf - fiol
Johnny Andersson - bas

KAGA KYRKA

11.00-15.30 Öppet.

16.00 Minnesgudstjänst, Olof Söderberg.

LEDBERGS KYRKA

18.00 Minnesgudstjänst, Olof Söderberg.

Söndag 5 november

KÄRNA KYRKA

11.00 Mässa, Olof Söderberg.

Beställa ljuständning

Om man inte vill eller kan ta sig till kyrkogården går det bra att beställa ljuständning. Kontakta församlingsexpeditionen eller kyrkogårdsförvaltningen (se längst ner på sidan), så tänder vi ljus på de önskade gravarna. Faktura skickas till beställaren efteråt.

Att tända ljus på kyrkogården

I ljusträden i våra minnes- och askgravlundar är endast gravljus utan lock lämpliga att använda. Använd alltså inte gravljus med lock, marschaller eller batteriljus här. På kollektiva gravplatser är inga privata kransar, dekorationer eller krukväxter tillåtna, men sätt gärna snittblommor och ljus på avsedda platser.

I Kärna finns en röd brevlåda fastmonterad vid redskapsstället nära askgravlunden. Lämna gärna uttjänta batteriljus i den.