Vikenkyrkan

Välkommen till en gemenskap där alla är välkomna. Barn, vuxna, sångsugna, gemenskapslängtande. Vi ses!

Solstrålar lyser genom träd ner på grusväg

Mötesplats Viken: Prästen Grundtvig

Tisdag 26 mars 14.00-15.30. ”Likt vårdagssol i morgonglöd”. Vi sjunger psalmer och hör domprost Dan Fredriksson berätta om prästen Grundtvig. Fika. Varmt välkommen.

Två olika par glasögon ligger på en bibel.

Bibelsamtal i Vikenkyrkan

Välkommen på bibelsamtal. Tillsammans läser vi ur Markusevangeliet, ca ett kapitel varje gång. Inga förkunskaper krävs. Vi bjuder på fika. Varannan tisdag 14-15.30 (jämna vekor). Ledare: Malin Holmberg. Start 6 februari. Avslut 11 juni.

Häng med på teatergrupp i Vikenkyrkan

Vuxenteater i Vikenkyrkan onsdagar kl 16.00-18.00. Max 14 deltagare. Det finns fortfarande platser kvar till full grupp, välkommen att komma och testa!

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

Gullvivorna

En grupp för alla kvinnor i olika åldrar. Vi pratar om livsfrågor och ibland får vi information om något som känns relevant för gruppen. Måndagar 14.00-15.30, jämna veckor. Vikenkyrkan.

Öppen förskola Vikenkyrkan

OBS: Inställt måndag 5 februari. Välkommen du som har barn och som vill träffa andra vuxna och barn. För barn med vuxen. Mån 13.00-16.00 (sångstund 14.00), tors 1300-16.00. Stängt 1 och 4 april. Avslut 30 maj.

Sopplunch Vikenkyrkan

Varje torsdag kl.11.00 serveras det god sopplunch med hembakat bröd. Avslut för lunchen 16/5 men andakterna fortsätter. Välkommen.

Målarresan, Vikenkyrkan

Gruppen våren 2024 är fullsatt. Välkomna till Målarresan för barn 2-5 år med vuxen, småsyskon är också välkomna. Bibelberättelser, fika, musik. Måndagar 10.00-12.00. Anmälan.

Mötesplats Viken

Mötesplats för alla i Vikenkyrkan, tisdagar ojämna veckor kl 14.00-15.30. Start: 30 januari. Avslut 18 juni 2024. Välkommen.

Sånglusten, Vikenkyrkan

Torsdagar 9.00. Vi övar, har morgonbön och äter sedan frukost tillsammans! Kontakt: Ewa Strömner Rudander, 054-141407.

Det här händer i kyrkan

Välkommen att hitta din mötesplats för att bland annat: dela erfarenheter, vila, sjunga, dela med dig eller samtala om tro. Hör gärna av dig om det är några frågor!

#konfakarlstad 23/24

Ett år med konfa! Nya insikter. Nya kompisar. Nya åsikter och upplevelser. Vi pratar om livet och utmaningarna, kärleken och engagemanget, Gud, dig själv och världen. Häng med på ett härligt konfaår!

Se hit alla enastående ensamma mammor

Fullbokat. En mötesplats i Vikenkyrkan för ensamstående föräldrar med barn. Torsdagar 17.00-19.00.

Om Vikenkyrkan

Alldeles i Mariebergsviken ligger Vikenkyrkan. En modern träkyrka med ett kvadratiskt hemtrevligt kyrkorum.

Svart telefon med nummerskiva

Kontakta Vikenkyrkan

Tel: 054-14 14 00, e-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Besöksadress: Sjömansgatan 6, 65226 Karlstad

Om Vikenkyrkan

Karlstads domkyrkoförsamling

I domkyrkoförsamlingen finns Karlstads domkyrka och Vikenkyrkan. Varmt välkommen till gudstjänster, konserter, mötesplatser och gemenskap för alla åldrar!

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.

Prinsparet Carl Philip och Sofia imponerade av Enastående ensamstående i Vikenkyrkan

Vikenkyrkan fick ett verkligt fint besök onsdagen 28 oktober. Det var prins Carl Philip och prinsessan Sofia som fick lära sig mer om gruppen Enastående ensamstående föräldrar. Stämningen var på topp när prinsparet gjorde entré tillsammans med sitt sällskap och ett stort uppbåd av journalister.