Uppsatser om kyrkogårdar

Hur ska vi tillgänglighetsanpassa våra kyrkogårdar?

I det här arbetet kan du läsa om hur kyrkogårdar kan bli bättre tillgänglighetsanpassade. Idag finns det många kyrkogårdar som har gångytor som är svårframkomliga. Det finns många material att välja till gångytor och här beskrivs några av de vanligaste materialen. Arbetet tar också fram hur viktigt det är att anlägga dessa gångytor på ett korrekt sätt.

Gå till uppsatsen om tillgänglighet på kyrkogården

Karlstads kyrkogårdar- En värld full av sociala och ekonomiska skillnader

”När ni promenerar runt på Karlstads Kyrkogård och begravningsplatser, tänker ni på att ni vandrar runt i en öppen historiebok? Denna historiebok är en spegelbild av våra sociala och ekonomiska skillnader och visar oss på hur vårt samhälle genom tiderna har utvecklats. Om ni inte tänkt på detta kanske denna uppsats kan vara något för er. Författaren önskar er mycket nöje!”

Gå till uppsatsen om Karlstads kyrkogårdas sociala och ekonomiska skillnader