Två svartklädda personer sitter och samtalar.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Stöd och gemenskap

När du mår dåligt, har problem eller behöver någon att tala med erbjuder Svenska kyrkan samtal, stöd och gemenskap.

Samtalsstöd
Hos oss finns möjlighet till samtal på tu man hand med någon av våra diakoner eller någon av prästerna.  De har tystnadsplikt och samtalen är gratis.

För dig i sorg
När någon som stod dig nära har gått bort kan det vara skönt att dela sorgen med någon. Vi erbjuder sorgegrupper. Det är en mindre grupp på fem till åtta deltagare, som träffas ett bestämt antal gånger med erfarna ledare. Där finns det möjlighet att dela med sig av tankar och känslor till andra som är i samma situation och förstår vad det handlar om.

Samtalsgrupper
Det finns också möjlighet att delta i samtalsgrupper med andra teman, utifrån de behov som finns. Kontakta våra diakon maria.andren@svenskakyrkan.se%20, 054-141543 om du har förslag och önskemål om något så kanske en sådan grupp kan startas.