Foto: Hanna Hummelbo /Ikon

Målarresan, Vikenkyrkan

Gruppen våren 2024 är fullsatt. Välkomna till Målarresan för barn 2-5 år med vuxen, småsyskon är också välkomna. Bibelberättelser, fika, musik. Måndagar 10.00-12.00. Anmälan.

Barn 2-5 år med vuxen.

Vi reser i fantasin och provar olika material, färger och former. Inspiration hämtar vi även från olika Bibelberättelser där vi tränar empati, fantasi och tacksamhet. Fika och musikstund på slutet.

Ledare är Anna Westin.

ANMÄLAN & FRÅGOR:
Till e-post: anna.westin@svenskakyrkan.se , 054-14 14 96

Just nu är gruppen full. Men det blir en ny nästa termin.

Om Vikenkyrkan

Alldeles i Mariebergsviken ligger Vikenkyrkan. En modern träkyrka med ett kvadratiskt hemtrevligt kyrkorum.

Karlstads domkyrkoförsamling

I domkyrkoförsamlingen finns Karlstads domkyrka och Vikenkyrkan. Varmt välkommen till gudstjänster, konserter, mötesplatser och gemenskap för alla åldrar!

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.