Kyrkans familjerådgivning

Kyrkans familjerådgivning är till för alla som har svårigheter i sina nära relationer.

Vi är till exempel till för:

• Er som är gifta eller sammanboende.
  • Er som är separerade eller på väg att separera.
  • Dig som har det svårt efter en separation.
  • Dig som har svårigheter att vara förälder eller styvförälder.
  • Vuxna närstående som inte kan komma överens.

Kyrkans familjerådgivning är en plats där ni får samtala med en familjerådgivare om det som känns svårt i en relation. Samtalen syftar till att öka förståelse och finna vägar till förändring. Vi arbetar med par, familjer och enskilda.

Kyrkans familjerådgivning har respekt för varje människas förhållningssätt till livet oavsett etnicitet, sexualitet, könsidentitet, religion eller livsåskådning.

För alla i Karlstads stift

Vi tar emot alla boende i Karlstads stift. Du behöver inte vara troende eller medlem i Svenska kyrkan.

Hur går det till?

Ni ringer själva och beställer tid hos familjerådgivningen. Vi träffas för ett första samtal och därefter bestämmer vi tillsammans fortsättningen. Ett samtal kostar 120 kronor.

Sekretess

Vi har sträng sekretess och för inga journaler. Ni har möjlighet att vara anonyma.
Ring gärna om ni vill veta mer!

Kontakta familjerådgivningen

Välkommen att beställa tid!

Tfn. 054 - 14 14 21 eller
e-post: karlstad.familjeradgivningen@svenskakyrkan.se

När vi inte har möjlighet att svara är telefonsvarare på, så att du kan lämna ett meddelande.

Besöksadress: Västra kyrkogatan 3, plan 2 , Karlstad

Helen Karlsson
helen.karlsson2@svenskakyrkan.se

Hanna Fallbråten Bergh
hanna.bergh@svenskakyrkan.se

Hanna Fallbråten-Bergh och Helen Karlsson Foto: Marie Lundström
Ett av våra två samtalsrum.