Dop, konfirmation, vigsel, begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg. Vi finns här för dig – i alla skeden av livet.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Dopet - livets första fest!

Kanske är det en ny liten människa som ska döpas eller så väljer du att döpas senare i livet – hur det än är, välkommen till dop! Här kan du boka doptid direkt på webben.

#konfakarlstad 23/24

Ett år med konfa! Nya insikter. Nya kompisar. Nya åsikter och upplevelser. Vi pratar om livet och utmaningarna, kärleken och engagemanget, Gud, dig själv och världen. Häng med på ett härligt konfaår!

Ett par i rödsvarta kläder gifter sig.

Vigsel - kärlekens högtid

Bröllop är fest. Ett minne för livet. Inte bara för dem som gifter sig utan också för släkt och vänner.

Någon tänder ett av ljusen vid en kista.

Begravning

Begravningsgudstjänsten är en akt av kärlek och respekt för den som är död. Den är också något att hämta kraft ur för den dödes anhöriga. Det är en högtidligt stund för tankar, minnen och avsked.

Skaparkyrkan - Måla, klipp, vik

I den här kyrkan är det du som bestämmer. Måla och pynta precis som du vill - både kyrkan och människorna. Sedan är det fritt fram för dop, vigsel och begravning.