Foto: Ia Ojala

Barn och ungdom, Alster-Nyed

Öppen förskola, spädbarnsrytmik, musiklek, barnkörer och mellanstadie- och högstadiegrupp. .

Öppen förskola, Alsters församlingshem, Ulvsby

Måndagar kl. 13.00-15.30. Alsters församlingshem Start: 22/1 2024

barn

Öppen förskola, Molkom

Tisdagar kl. 13.00-16.00 och fredagar kl. 9.00-12.00 i Equmeniakyrkan, Molkom. Höstterminen startar tisdag den 23/1. Varmt välkomna!

Spädbarnsrytmik i Alsters församlingshem

Hösten 2024 startar en ny spädbarnsrytmikgrupp. Vi träffas sju torsdagar kl. 10.00 - 11.30. Föranmälan, begränsat antal platser.

Spädbarnsrytmik, Nyeds församlingshem

Torsdagar kl. 10.00-11.30 för barn 0-9 månader. Startdatum 1/2. Föranmälan till Anna Bergman.

Musiklek i Nyeds församlingshem, Molkom för barn 5-6 år.

Ny grupp startar hösten 2024. Vi sjunger, dansar, leker och lär känna musiken tillsammans. Barn i sällskap av vuxen. Begränsat antal platser. Föranmälan.

The Stars, Alster

Onsdagar kl. 13.30-16.30. Ålder åk 4-6. Alsters församlingshem. Vårterminen startar onsdagen den 24 januari (Obs gruppen är full).

HimlaSkôj, Molkom

För dig i årskurs 4-5. Församlingshemmet i Molkom, Klockarvägen 5. Gruppen startar hösten 2024, kl. 16-18. Anmälan till Anna Bergman. Välkommen!

Några barn står bredvid varandra framme vid koret och sjunger.

Miniorer/Solstrålarna, Barnkör Molkom

Torsdagar 13.30-16.00, 7-9 år. Barnkör. Församlingshemmet i Molkom, Klockarvägen 5. Start: 25 januari 2024.

Ia Ojala, pedagog, tfn. 054-14 15 14, har hand om spädbarnsrytmiken, barn och ungdomsgrupperna i Alsters församlingshem i Ulvsby. Hon jobbar även med konfirmander och Unga ledare.

Anna Bergman, pedagog, tfn. 054-14 19 09, har hand om spädbarnsrytmiken, Öppen förskola, Musiklek, Solstrålarna och Himla skôj i Molkoms församling samt konfirmander.

Eva Enders, tfn. 054- 14 15 09, vår kantor som arbetar huvudsakligen i Alsters kyrka har hand om Musiklek, barnkören Korallerna och Alsters Kyrkokör.

Anna Rydberg, tfn 054-14 15 07, är en av våra kantorer som huvudsakligen arbetar i Nyeds kyrka med Musiklek, barnkören Solstrålarna samt vuxenkörerna Solsångarna och Nyeds kyrkokör.

Välkommen!

Om Alsters kyrka

Alsters kyrka är en av våra kyrkor som många väljer för vigslar och begravningar. Det är en röd korskyrka i trä där tornet sitter mitt på kyrkan. Den är ljus och rymlig inuti och fungerar bra för stora och små sällskap.

Alster-Nyedsbygdens församling

Församlingen med både landsbygd och tätort som innefattar de vackra kyrkorna i Älvsbacka, Alster och Nyed med församlingshem. Alla är välkomna.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.