06. Helgkonfa: Äventyr

Tänk dig en utmaning utöver det vanliga. Du kastar dig ut och får pröva äventyr du inte varit med om förut. När du klarat det, har du testat dina gränser och vuxit som människa.

Är du nyfiken på nya saker? Gillar du när det kittlar i magen? Vill du ha en konfirmationstid fylld av olika slags utmaningar? Då är äventyrskonfa något för dig!

Tillsammans kastar vi oss ut i höghöjdsbanor, vi löser mysterier, utmanar naturens lagar och äter högvis med korv. Du får också träna carvingsvängen under en dag i skidbacken, och mycket, mycket mer. Vi är oftast utomhus på våra äventyr.

Vi träffas hela lördagen och söndagen en gång per månad, då vi förutom äventyret går igenom olika konfirmandteman.

Under året åker vi på läger, där vi lär känna varandra och får testa spännande utmaningar.

Konfaåret

Maxantal 30 st. Först anmäld gäller. Höga krav på närvaro. En helg i månaden.
Lördagen ägnar vi åt äventyr, söndagen har vi gudstjänst, kreativa övningar och samtal om kristen tro tillsammans.

Lördagarna och söndagarna är heldagar med varierade tider.
Vi äter lunch ihop och fikar på eftermiddagen.

Under året har vi fyra övernattningar, fördelat på flera tillfällen.

31/1-2/2 2025 är vi på Vägsjöfors Herrgård och åker till Hovfjället på lördagen.

Konfirmation blir i maj 2025.

Har du frågor om konfagruppen?

Ring gärna konfasamordnare
Hanna Wessmark
hanna.wessmark@svenskakyrkan.se 054-141942,
eller Börje Axelsson borje.axelsson@svenskakyrkan.se 054-14 19 11, 070-5856024
så svarar de eller tar reda på allt ni behöver veta.

#konfakarlstad 24/25

Ett år med konfa! Nya insikter. Nya kompisar. Nya åsikter och upplevelser. Vi pratar om livet och utmaningarna, kärleken och engagemanget, Gud, dig själv och världen. Häng med på ett härligt konfaår!

Anmäl dig till en konfagrupp som låter rolig!

Är du född 2010? Då är det dags för dig att välja ditt konfaalternativ! Oavsett vilken grupp du väljer kommer det att bli ett äventyr!

Du är värdefull, älskad och aldrig ensam

Vi vill att du som konfirmand får med dig dessa tre viktiga påståenden under konfirmandtiden och framåt i livet.

Värt att veta om konfa!

Läger, fika, teman, kåpor, grupper, gudstjänst, tro, ledare... Här finns det som är värt att veta om konfa.

Varför ska jag vara med i en konfagrupp?

Vi frågade tidigare konfirmander, unga ledare och ledare: Varför ska man vara med i konfa egentligen? Här är hela listan över deras svar.