Foto: Alex Giacomini/Ikon

Konfirmandgrupper 2023-2024

Konfirmation Fredrikskyrkan Svenska kyrkan Karlskrona

Konfirmation Fredrikskyrkan med möjlighet till olika inriktningar.
Vi planerar för olika konfirmandgrupper:

Gaminggruppen:
Vi träffas varannan onsdag över internet på Minecraft och Discord.
1 träff/ månad IRL (fysiska träffar).
Kanske spelar du minecraft ofta, eller har du aldrig spelat minecraft? Eller bara tycker du om att spela ibland? Den här gruppen är för alla som vill vara med i en gaminggrupp. Vi lär av varandra. Vi funderar på godhet och ondska, meningen med livet, kärlek och vänskap – i vilken värld vi än befinner oss.

Vi använder oss av röstkanalen, Discord. Minecraft är ett spel där vi bygger tillsammans. Varje träff har ett tema, vi bygger och samtalar, vi lär oss nya saker. Vi har alltid andakt. Vi planerar också för LAN-kvällar! Lan-kväll innebär massor med tid för gaming, men även brädspel, eller tv-spel. Vi planerar för att sova över, för den som vill.
Denna grupp är helt kostnadsfri och ska inte medföra kostnader för hushållet.

Lägergruppen:
En gång under hösten har vi en övernattning, ett helgläger på våren, och ett längre läger på Öland efter midsommar med konfirmation den 29 juni i Fredrikskyrkan. Två söndagar i månaden går man till kyrkan varav en gång med träff efter gudstjänsten. Varje träff är ett par timmar. Vi firar gudstjänst tillsammans, vi leker, vi äter mat, vi lär oss nya saker tillsammans. Vi läser bibelberättelser, vi diskuterar viktiga ämnen, träffar spännande personer. Nu har du den unika chansen att vara med om ett år som kommer sätta avtryck i ditt liv. Upplevelser, erfarenheter och möten, med andra människor, med dig själv och med Gud.

Vill du veta mer? Har du några frågor?
Kontakta Ulli Rosén tfn: 0707-422212

Kvällsandakt med Sommarkonfirmander