Forsviks kyrkliga syförening

-Hej! -Hur har du det? Vad roligt att se dig igen!
Så låter det när syföreningen möts i Forsviks prästgård, tonen är hjärtlig och det dukade kaffebordet väntar.

Syföreningen träffas tisdagar, jämna veckor, kl 10.30 i Forsviks prästgård.

I syföreningarna finns många flinka fingrar och engagerade hjärtan som lägger ner mycket arbete för att samla in pengar till olika ändamål och för att smycka våra kyrkor. Traditionen, samtal och omtanke vävs samman och så har det varit länge.

Forsviks kyrkliga syförening bildades 1924. En av målsättningarna då var att se till att det fanns medel för kyrkobyggandet i Forsvik. Allt sedan dess har syföreningen varit en bärande och aktiv kraft i kyrkans diakoni. Tillsammans ordnas aktiviteter såsom att stöpa ljus, ordna med lotterier, kyrkkaffe och se över kyrkans textilier. Trevliga utflykter till hantverkare och konstnärer i närområdet ingår också i programmet.

Välkommen till oss i Forsvik!