Foto: Kristin Lidell/Ikon

Barngrupperna

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. De får på sina villkor upptäcka livet med Gud genom gudstjänst, musik och i grupperna.

I pastoratet finns många mötesplatser för barn och ungdomar. Barnen har en särställning i kristen tro och uppmärksammas särskilt i Svenska kyrkans verksamhet.

”Jesus sa: Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de. Och han tog dem i famnen, lade händerna på dem och välsignade dem.”

Den texten läses vid dopet. Det öppnar för gemenskapen med Jesus, som får bli en person för barnet. Han blir synlig genom julens evangelium och påskens berättelse. Han får finnas som en person att dela hemligheter med, vara till tröst och glädje. Jesus får vara barnets medvandrare i livet. Jesus sa: ”Jag är med er alla dagar till tidens slut”.

Barndans

Måndagar och tisdagar i Mölltorps församlingshem

Minior åk 1-2 Karlsborg

Måndagar kl 12-13.30 i Kyrkans hus, Strandvägen 6

Junior åk 3-4 Karlsborg

Måndagar kl 15-16.30 i Kyrkans hus, Strandvägen 6.

Minior åk 1-3 Mölltorp

Onsdagar kl 13.30-15 i Mölltorps församlingshem