Nyhet / Publicerad 20 november 2020 / Ändrad 23 november 2020

Barnens vernissage

Hur ordnar man en vernissage i november 2020? Som en vandring utomhus förstås! Barnen i Kalmar S:t Johannes församlings barngrupper fick visa sin konst i år också.

Jesusporträtt med tillhörande text.

Foto: Karin Nylander

Den här veckan (vecka 47) har vi haft vernissage i S:t Johannes kyrka. Det är ett tillfälle när barnen i våra barngrupper visar upp allt som de har gjort under terminen.

Redan innan Sverige fick de senaste och hårdaste restriktionerna hade vi bestämt oss för att vi skulle ha vernissagen utomhus för smittspridningens skull. Vi presenterade barnens konst på olika sätt så att man kunde titta på allt genom att gå runt vår kyrkobyggnad, och vi hängde också upp reflexer.

Barnen kom och vandrade tillsammans med sina föräldrar, och på det här sättet kunde alla hålla bra avstånd.

Ytterligare ett Jesusporträtt med tillhörande presentation.

Foto: Karin Nylander

Till den här presentationen på hemsidan har vi suddat ut alla barnens namn på bilderna, men i verkligheten fanns signaturer med på konstverken och förnamn med på presentationslapparna.

– Det blev så lyckat, säger Felicia Peterson som är en av pedagogerna här i S:t Johannes. Det känns bra att sprida lite fin barnkonst i den här tiden.

Felicia Dufva

Pedagog, Kalmar S:t Johannes församling