Foto: Joachim Grusell

I Kalmar domkyrka har vi en rik musikverksamhet!

Välkommen till Kalmar domkyrkomusik!

I Kalmar domkyrka står högmässan främst bland församlingens musikaliska uppgifter. Här medverkar alla våra sex körer, Kalmar domkyrkas brassensemble och församlingens kantor Marita Aronsson. Ibland, främst under sommaren, medverkar sångare och instrumentalister i högmässan.

Jämte gudstjänstmusiken vill vi erbjuda ett rikt och kvalitativt utbud av musikgudstjänster och konserter. Grunden är våra egna resurser i form av orglar, körer och organister, men vi vill också erbjuda höjdpunkter i form av konserter med körer och organister från andra delar av landet samt internationella gäster. Ungefär två till tre söndagskvällar i månaden ges dessa konserter. Varje onsdag spelas en kortare lunchmusik kl 12.00 och varje lördag spelas en större orgelkonsert kl 12.30 från september till maj.

Här på hemsidan kan man följa vårt rika musikutbud i terminsprogrammet Musik i Katedralen och Staden. Detta hittar ni under fliken Konserter.

Man kan även följa Facebooksidan Kalmar domkyrkomusik för att få mera ingående information om våra konserter.

Körer

Välkommen att vara med i någon av domkyrkans körer!

Konserter

Här hittar du domkyrkans musikprogram!