Foto: Andreas Karlsson

Livets skeden

Vid livets stora tillfällen finns Svenska kyrkan, oavsett om det handlar om att välkomna det nya barnet, erbjuda tonåringar rum för frågor, manifestera kärlek till den man älskar och att få ta farväl när en anhörig eller nära vän gått bort.

Dop

Välkommen att boka dopgudstjänst i Kalmar domkyrka

Konfirmander och ledare väntar på guidning utanför en kyrka i Rom.

Konfirmand

Att konfirmera sig är en unik chans att vara med om ett år som kan göra avtryck i ditt liv. Tillsammans med andra ungdomar får du åka på läger, träffa spännande människor och fira gudstjänst.

Begravning

Kalmar domkyrka har begravningstid kl 10.00 på helgfria fredagar.

Det finns hjälp att få.

Få hjälp och stöd

Präster och diakoner i Svenska kyrkan i Kalmar finns tillgängliga på telefon för dig som behöver hjälp och stöd.

Samtal/hembesök

Ibland behöver man prata med någon om sina funderingar. Våra diakoner och präster pratar gärna med dig.

Kyrkans SOS

Här finns vi och vill lyssna på och prata med dig – du som är mellan 12 och 25 år. Måndag, onsdag, söndag kl 19-22. Året om.