Foto: Alex Giacomini /Ikon

Körer för stora och små!

I Kalix barnkör sjunger barn från 5 till 8 år, Musicalix är kören för barn som är 9-12 år och i Ungdomskören Vocalix sjunger högstadie- och gymnasieungdomar.

För dig som vill sjunga och ha roligt tillsammans. Kom och var med i församlingens olika körer. Där har du möjlighet att utveckla din sångröst, sjunga och uppträda inför andra. Körerna medverkar ofta vid gudstjänster och konserter med olika artister som gästar Kalix.

Barnkörer

Kalix Barnkör
5-6 åringar/Åk 1-2 (flickor/pojkar).
Vi sjunger enkla låtar i olika musikstilar, visor, kyrklig musik, gospel, populärmusik mm.
Onsdagar kl 18.00-18.45

Musicalix
Åk 3-6 (flickor/pojkar).
Vi sjunger visor, kyrklig musik, gospel mm.
Onsdagar kl 19.15

Ungdomskör

Vocalix
Högstadie- och gymnasieungdomar
Vi sjunger allt från kyrkliga sånger, pop och klassiskt till gospel och
musikal. Scenisk träning och flerstämmig sång.
Torsdagar kl 19
Ledare: Britt-Inger Burman

Vid anmälan ange namn, personnummer och mobilnummer
britt-inger.burman@svenskakyrkan.se 0923 – 698 06

Ungdomskören Vocalix medverkar i musikvideon ”Alltid i din hand” inspelad under hösten 2021. Låten är skriven av Linda Sandström, arrangerad av Kristin Sternerhag och videon är gjord av Josef Sjöblom.