Barnkör för barn 6-9 år

Barnkören Kjula-la som ses tisdagar kl. 14.30-15.15 i Kjula kyrka. Vi hämtar och lämnar på fritids Kjula skola. Barnkören Valla-la som ses torsdagar kl. 14.45-15.15 i Vallby skola.

Tycker ditt barn om att sjunga?
Då kanske församlingens barnkör, Kjula-la och Valla-la är något för dig! Vi träffas och övar på respektive plats.
Att sjunga i kör är roligt och utvecklande på många sätt. Barnet får lära känna sin röst och utveckla den genom hållning och andning. Att sjunga är även språkutvecklande samt träning i det sociala samspelet.
Kjula-la och Valla-la är körer för alla sångglada barn mellan 6-9 år. Vi sjunger blandade sånger och upptäcker röstens möjligheter. Kjula-la och Valla-la medverkar några gånger varje termin i Kafjärdens mässor med små och stora. Ibland sjunger vi också tillsammans med församlingens vuxenkör.

Kontakta Ulrika för frågor och anmälan.