Foto: Johannes Frandsen, Ikon

Vuxenverksamhet

Det finns något för alla i kyrkan. Pilgrimsvandra, sjunga, umgås, meditera, prata om bibeln, fika eller be tillsammans. Vi vill att kyrkan ska vara en plats för både vila och aktivitet, gemenskap och avskildhet.

Du kan komma hit för att sjunga, umgås, meditera, sticka, samtala, laga mat, skratta, dricka kaffe, prata och be tillsammans med andra. Vi anordnar flera olika sociala aktiviteter för vuxna som stickkafé, språkkafé och samtalsgrupper om kristen tro.

Alla samtalsgrupper och sociala aktiviteter är öppna för alla som delar vår värdegrund om alla människors lika värde. Du behöver inte vara döpt eller konfirmerad eller ens troende för att delta. Du kommer med ett öppet samtal och bidrar med just dina erfarenheter.

I kalendariet på startsidan och på kyrkornas och församlingshemmens lokala sidor här på webbplatsen hittar du mer vad som är på gång.

Aktuellt just nu

Här hittar du lite av allt som är på gång i församlingens kyrkor och verksamheter. Alla evenemang hittar du i kalendariet - längst ner på startsidan. Välkommen att vara med!

Bibelläsning

Bibelläsningsplanen är uppbyggd så, att vi på veckans ”röda” dagar läser någon av den aktuella dagens texter. På veckans vardagar läser vi sedan Lukas evangelium, kapitel för kapitel.

En bild på en uppslagen bibel på ett bord och ett ljus.

Öppet bibelsamtal

Kom till Kristinagården och vrid och vänd på kommande söndags bibeltexter tillsammans med andra.

Bymarkskyrkans lekmannakår

Varmt välkommen till gemenskap i vår lekmannakår med engagemang, glädje och ansvar efter vars och ens förmåga. Vi tillhör en riksorganisation med ca 4 500 medlemmar - Svenska kyrkans lekmannaförbund.

Vuxenkörer

Tycker du om att sjunga? Då har du hittat rätt. Vi har flera körer att välja på – både för dig som är van sångare och för dig som vill pröva på.