Foto: Lina Beutler /Ikon

Ungdomskörer

Här hittar du information om de ungdomskörer som finns i Svenska kyrkan Jönköping.

Ungdomskören CREO

CREO är en scenisk ungdomskör för dig i åldrarna 15-25 år. Kören riktar sig till de som tycker om att blanda sceniskt framförande (teater, dans, rörelse) med körsång.

After school med Soul kidz

Soul Kidz är mer än en kör. Soul Kidz är en körrörelse för barn från förskoleklass till årskurs 5. Repertoaren är bred och består bland annat av gospel, pop och soul. Körerna har ofta rörelser och koreografi till sina låtar.

Sofia ungdomskör

Blandad tre till fyrstämmig kör för ungdomar i åldrarna 13-25 år som sjunger i Sofiakyrkans gudstjänster och konserter. Kören sjunger allt från Gospel till traditionell kyrkomusik.

Ljungarums ungdomskör Vox

Kören Vox i Ljungarum är kören för dig från årskurs 7 och uppåt som tycker om att sjunga och vill utveckla din röst! Kören har en blandad repertoar från olika musikstilar, oftast tvåstämmigt.

Ungdomskör i Ekhagskyrkan

Vi sjunger sånger från olika musikstilar och medverkar flera gånger per termin vid musikgudstjänster och gudstjänster. Ungdomar från 12 år.

Kören Nova

Kören Nova är för dig som vill satsa lite extra på körsång. Sökning och intagning sker före terminsstart.