En orkester och en blandad kör framför musik i Uppsala domkyrka under ledning av en kvinnlig dirigent.

Konserter och musikgudstjänster

Svenska kyrkan i Jönköping bjuder på ett stort utbud av varierade konserter och musikgudstjänster. Vi har något som passar alla!

En klarinett.

Musik vid helgsmål

Klarinettist Per Ydremark tillsammans med elever från Kulturskolan i Jönköping. Andakt hålls av Tore Karlsson. Bymarkskyrkan lördag den 27 april kl. 18.00.

If The World Was Ending

Lördag 27 april Sofiagården kl. 14:00, 16:00 och 18:00 i Sofiagården. Tillsammans med koreograf och dramaturg har körmedlemmarna i CREO jobbat fram en föreställning på temat "existentiell hälsa" där sånger och tankar om livet vävts samman till en scenisk helhet. Materialet är framtaget i en tät dialog med ungdomarna i kören.

Vårsånger från Trappan

Tisdagen den 30 april kl. 18.00. Välkommen att fira in våren tillsammans med Ekhagskyrkans körer.

Orientalisk konsert med Uruk Trio

Söndag den 5 maj kl. 18.00 blir det konsert med Uruk Trio i Österängskyrkan.

Söndagstoner i Kristine kyrka

Alltid på en söndag, alltid kl. 15.00 - Fredrik Sjöblom spelar blandad repertoar och improviserar över tema från lyssnarna.

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Körprojekt: Sommarkonsert i Ekhagskyrkan

Välkommen att vara med och sjunga i vårt sångprojekt ”Sommarkonsert” i Ekhagskyrkan! Alla skolbarn (F-6) är välkomna att delta, både ni som redan är med i barnkören, men även nya deltagare som vill prova att sjunga i kör.