Ett barn med ett färgglatt paraply i handen och gula gummistövlar hoppar i en vattenpöl.

Barnverksamhet i Jokkmokk

Välkommen till församlingshemmet i Jokkmokk.

Kyrkans barntimmar måndagar 8.00-10.00
För barn 4-5 år. Sång, samling med kyrklig inriktning, fruktstund, pyssel och lek.
Barnet lämnas av förälder i församlingshemmet. Vi har möjlighet att erbjuda taxiskjuts till förskola kl. 10. Ledare: Gunnevi och Anna-Lena

Miniorer, måndagar 13.30-15.00
För barn i klass F-3, samling med kyrklig inriktning, mellanmål, pyssel och lek.
Ledare: Gunnevi och Anna-Lena.

Barnkör, tisdagar 13.30-14.30 i Gamla kyrkan
För barn i klass F-2. Sånger på samiska och svenska. Ledare: Mirja Palo och Anna Pittja Granlund.

Hajk, onsdagar 15.00-16.30
Friluftsaktivitet där vi i möjligaste mån är utomhus. Vi lär oss olika färdigheter för att klara sig utomhus, men också att vara rädd om vår miljö. Det är viktigt att vara rätt klädd för rådande väder men i övrigt håller vi med den utrustning som behövs för aktiviteten. Ledare: Anna och Gunnevi

Lek o Sjung onsdag 13-15, fredag 10-12.
För hemmaföräldrar och barn, typ Öppen förskola. Sångstund med barnsånger, fri lek och fikagemenskap. Ingen anmälan. Ledare: Gunnevi, Anna-Lena och Birgit.