För en trygg kyrkogård

Vi vill att alla ska kunna känna sig trygga på vår kyrkogård och som ett led i det arbetet har vi en anlitat en huvudutredare som du kan kontakta om du skulle se eller uppleva något oroväckande på vår fina kyrkogård.

S:t Johannes kyrkogård fungerar både som park och skolgård för Internationella skolan och Franska skolan. Skolbarnen i Internationella skolan och Franska skolan har sin raster på kyrkogården.

Under den varma årstiden samlas lunchlediga  från närliggande arbetsplatser i kyrktrappan eller vid klockstapeln för att njuta av en bit mat. Under högsommaren möter man solbadande lite varstans. Liv och rörelse med andra ord- kanske lite väl mycket kan vissa tycka. Men det finns också härliga stunder då kyrkogården vilar i ett lantligt lugn.

Vi vill att alla ska kunna känna sig trygga på vår kyrkogård och som ett led i det arbetet har vi en anlitat en huvudutredare som du kan kontakta om du skulle se eller uppleva något oroväckande på vår fina kyrkogård, se kontaktuppgifter nedan.

Syftet är att vi tillsammans med de som bor, verkar och vistas i området ska kartlägga otrygga platser eller tidpunkter samt att ta fram en handlingsplan med förslag till åtgärder och prioriteringar.

Susanna Grandinson, Huvudutredare
E-post: susanna.grandinson@svenskakyrkan.se
Telefon: 070-087 47 56

Intressanta gravar

S:t Johannes kyrkogård innehåller ett stort antal gravar av personhistoriskt intresse.