Johannesmässan

Vid speciella tillfällen när något utöver det vanliga inträffar firar vi Johannesmässa i vår vackra S:t Johannes kyrka. Mässan är alltid extra högtidlig och båda våra vuxenkörer medverkar.

Johannesmässa Deluxe 26 januari kl 11.00.

Den 26 januari kl 11.00 firar vi att S:t Johannes församling är en hemvändarkyrka för svenskar i utlandet och att vi aktivt från och med nu kommer erbjuda konfirmationsundervisning för svenska ungdomar i utlandet. Det blir en storslagen mässa med mycket vacker musik och sång med körmedlemmar ur Voices of Joy, Stefans­kyrkans Vokalensemble och The Master's Voice. Det bjuds även på alkoholfritt bubbel och snacks.

Alla är välkomna!

S:t Johannes kyrka ligger på Johannesgatan 21 b i Stockholm. Så här års är den ganska kall, så ta på dig varma och sköna kläder. Du får gärna behålla ytterkläderna på dig under mässan.

Medverkande: Catharina Segerbank, kyrkoherde. Annika Björnström och Magnus Hellström, präster. Arvid Elenäs, teolog. Michaela Leijonmarck Pilati, diakon. Thomas Axelsson, Socionom. Birgit Alvarsson, kyrkvärd.

Körmedlemmar ur: The Masters voice, Stefanskyrkans vokalensemble och Voices of Joy under ledning av Martina Möllås. Piano och keyboard: Manfred Hulebo, Sigvard Selinus, Jill Nordin. Orgel: Oskar Hanson. Elbas: Oskar Mattsson. Gitarr: Hasse Johnzon, Arvid Elenäs. Slagverk och flöjt: Jonas Sjöblom.

Konfa Sweden

Välkommen hem! S:t Johannes församling bjuder in till Hemvändarkonfa för svenska ungdomar, i åldern 14-19 år, som bor i utlandet. I mån av plats hälsar vi gärna även ungdomar boende i Sverige välkomna att delta!

Sinnesrogudstjänst med hopp

Sinnesrogudstjänst med hopp är en gudstjänst som både rockar och berör. Vi delar vi livets svårigheter och glädjeämnen. Vi ber, tänder ljus och sjunger tillsammans. Den firas alltid med mycket musik.

Söndagsgudstjänst med hopp för små och stora

Här finns något för alla – musik, glädje och allvar. Välkommen en barnvänlig gudstjänst för hela familjen, utan nattvard. Gudstjänsten är fylld av musik och i den medverkar ofta våra barnkörer Joy och Happy och ibland även körlekis.