Johannessalen

Under S:t Johannes kyrka finns tre otroligt vackra samlingsrum för privatpersoner, företag och föreningar att hyra. Bjud in till bröllopsmiddag, dop- och begravningskaffe, födelsedagsfest eller konferens i en unik miljö!

Johannessalen ligger mitt i byggarbetsplatsen för kyrkans tornrenovering så det kan upplevas lite stökigt, minst sagt, utanför. Läs mer ››

Oavsett om du vill ordna ett lunchmöte eller ska arrangera företagsevent, fyller 50 år, ska gifta dig eller bara vill ställa till med fest – kan vi erbjuda något som passar just dig. Här finns prisvärda alternativ för både små och stora sällskap.

Det finns tre vackra och smakfullt inredda rum för möten i olika former. Samtliga med sköna, funktionella möbler och teknik för alla ändamål. Rummen är separerade och ljudskilda från varandra men kan även hänga ihop som en, för stora sällskap. Ett välutrustat, nytt och fräscht cateringkök ligger i anslutning till lokalerna, för de som vill erbjuda mat.

Alla rum inklusive kapprum och kök omfattas av ett kostnadsfritt trådlöst nätverk samt ljudsystem med trådlös anslutning till headset/mikrofon. I Johannessalen finns även projektor med automatisk anslutning till motoriserad duk och mediaspelare.

Hitta hit

Lokalerna ligger mitt i centrala Stockholm, på Johannesgatan 19 i Stockholm, med närhet till kollektivtrafiken. Du når Hötorgets t-banestation och bussar på Kungsgatan och Birger Jarlsgatan inom fem minuter. Vi erbjuder välutrustade lokaler, smakfullt möblerade med sköna och funktionella möbler samt teknik för alla ändamål.

Catering för alla ändamål

Vi samarbetar med flera lokala cateringföretag. Konferenslunch, begravningstårta, festlig studentbuffé, bröllopsmiddag... Våra utvalda cateringpartners hjälper dig med allt och lite till!

Fredrikshovs catering
fredrikshovscatering.se, 0733-18 26 33
Min lilla trädgård
mltcatering.com. 08-20 59 05
Matsällskapet
matsallskapet.se. 08-660 57 55
Kalf & Hansen
kalfochhansen.se, 08-30 09 05
Café Nestro
cafenestro.com, 08-612 88 47
Lindquists Konditori
linquists.nu, 08-411 59 55 (Johannestårta)

På vår www.johannessalen.se kan du läsa mer om våra lokaler, se priser och göra en bokningsförfrågan. Du kan också ringa eller maila till oss med dina önskemål, 08-508 88 650, e-post johannes.forsamling.sthlm@svenskakyrkan.se.

Ta en rundtur i Johannessalen!

Upptäck Johannessalen virtuellt! Besök de tre rummen och ta en titt i både kapprum och kök. Navigera genom att klicka på pilarna och scrolla runt i 360 grader. Du kan även zoom in och ut.Väljer du att kliva ut ur någon av ytterdörrarna får du se hur omgivningen ser ut!

Tips! Använd helskärmsläge när du navigerar runt, klicka på symbolen i övre högra hörnet för att aktivera helskärmsläget.

S:t Johannes kyrka vinner ROTpriset 2020 med Johannessalen

S:t Johannes kyrka med Johannessalen har utsetts till vinnare av Stockholms Byggmästareförenings ROT-pris 2020. S:t Johannes kyrkas stora kulturhistoriska värden stod i centrum när en ny församlingslokal skulle byggas.

Bröllop

Tager du denna... JA! Bröllop är ett fantastiskt sätt att visa upp sin kärlek för varandra. Ett minne för livet, för alla som är med. En stor glädje att stå inför Gud och denna församling och säga JA!

Begravning

Döden är en del av livet. Så är det, även om vi kanske ogärna tänker på det. Då kommer oftast bortgången av en närstående som en chock för oss. Därför är begravningen är en viktig ceremoni, där vi får möjligheten att hedra och ta farväl av den avlidne och gör den till en fin och minnesvärd stund.

Dop

Dopet är en högtid som är förknippad med stor glädje. Det är en fest då vi firar och gläds över att en människa blir del av ett sammanhang. Dopet är en högtid när vi får säga välkommen - välkommen till jorden, välkommen i familj och släkt och välkommen in i gudsgemenskapen. Den som döps blir medlem i Svenska kyrkan och en del av den världsvida kyrkan.