Barnkören Joy

Joy – en barnkör full av sångglädje för dig som går i årskurs 1-3!

I barnkören Joy flödar sångglädjen och vi sjunger sånger i olika musikstilar. I den här kören får du på ett lekfullt sätt upptäcka och utveckla din röst tillsammans med andra barn. Vi låter ofta kroppen vara med i rörelse och dans. Vi sjunger sånger som rör den kristna tron, relationen till varandra, livet och Gud.

Mia och Hilda, som leder kören, har jobbat länge med musik, teater och sång på olika sätt. Hilda har bland annat spelat ett hundratal föreställningar som Pippi Långstrump och Mia har skrivit massor av härliga låtar (sök på Köräventyret på Spotify) som sjungs av barnkörer i hela Sverige!

Vi börjar övningar med fika tillsammans i församlingssalen. Därefter sjunger vi inne i kyrkorummet. Kören medverkar regelbundet i Stefanskyrkans gudstjänster samt ger konserter och föreställningar, ibland tillsammans med våra övriga barnkörer.

Vårterminen 2024 startar 23 januari

Ålder: Skolår 1-3.
Tid: Tisdagar kl 17.30-18.30
Plats: Stefanskyrkan i Vanadislunden (Frejgatan 20B)
Körledare: Maria Sandell, rytmik- och körpedagog tillsammans med Hilda Dahlberg, sång- och körpedagog.

Barnkören Joy är nu full. Om du vill kan du göra en intresseanmälan om vi får återbud.

Musikprogram 2024

Vi bjuder på ett brett utbud av musikevenemang med hög konstnärlig kvalitet. Nedan ser ni vårt konsertutbud för våren 2024.

Sjung med oss

Ett rikt konsertliv, körer för alla i en omfattande musikverksamhet. I S:t Johannes församling satsar vi mycket på musiken och körerna sjunger ofta med kompband på våra gudstjänster, vilket gör det extra roligt.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet