Om församlingen

Vi är en församling inom Svenska kyrkan i Göteborg. Vi har cirka 12 600 medlemmar, vilket motsvarar nästan 60% av befolkningen i Johanneberg.

Vision och mål

Församlingsinstruktionen är det grundläggande måldokument som styr vår verksamhet.

Församlingsrådet

Detta är församlingsrådet som styr Johannebergs församling.

EFS Burås Persiska

EFS-gruppen Burås Persiska inbjuder till gudstjänst och bibelstudier i Buråskyrkan.

Etiopiska barn

Internationellt arbete

Vi har en vänförsamling i Etiopien. Vi har också en internationell grupp.

Kontakta oss!

Hör av dig till oss via telefon eller e-post. Söker du någon av våra medarbetare hittar du kontaktuppgifter här.

Församlingsbladet "&" - senaste numret

– Det blev en fin och personlig ceremoni och ett tillfälle att samla vänner och familj. Så beskriver Kristina Pihl dopet i Johannebergskyrkan för hennes och Stefans dotter. Klicka och läs mer om dop för både barn och vuxna och vad som händer i församlingen!

Vägbeskrivningar

Har du svårt att hitta till någon av våra kyrkor och lokaler får du här lite hjälp på vägen.