Foto: Pixabay

Tycker du om att sjunga?

Gillar du att sjunga, men tycker att det skulle ta för mycket tid att regelbundet vara med i en kör? Då har vi ett förslag till dig!

Många människor älskar att sjunga, och tycker om att sjunga ihop med andra. Men åter många tycker att det skulle ta för mycket tid att vara med i en kör.
Därför vill vi i Indalens pastorat ge dig som känner igen dig i detta en möjlighet till sångglädje ihop med andra!

Vi planerar en carols/julsångsgudstjänst för att mota stressen i juletid, den 23 december i Lidens kyrka. Till denna gudstjänst skapar vi en projektkör som är öppen för alla, som bara kommer att träna ihop en tre-fyra gånger innan gudstjänsten. Vi sjunger enkla och glada julsånger, både nya och gamla tillsammans och avslutar med att sjunga tillsammans med församlingen i gudstjänsten. Kören kommer att ledas av musiker Lena Henriksson. Exakt när, var och hur det kommer att övas, får vi tillsammans komma överens om.

Är du intresserad?

Anmäl ditt intresse nedan!

Det är inte alls säkert att vi kommer att sjunga i stämmor - men om du vet vilken stämma du känner dig bekvämast med får du gärna kryssa i det!

Annika sjunger i kyrkokören

En stor och härlig familj, ett ständigt växande jordbruk, ett gammalt hus med stora rum är livet för Annika Håkansson i Dacke. Från att alltid ha fullt upp har lite fritid börjat smyga sig in i Annikas liv som gjort det möjligt att t.ex. få sjunga i kyrkokören.

Körsång

I vårt pastorat finns ett brett utbud av olika former av musikalisk verksamhet. Vill du sjunga i kör ? Läs mer här!