Foto: sverigesradio.se

Klassiska höjdare i juletid

Välkomna till Lidens kyrka den 9 december 18.00 på konsert!

Sång av Martin och Anna Hanning Häggström, piano Mona Sandström Kontra och Patrik Norman.

Fri entré!

Vad är advent?

Redan i oktober börjar de första tomtarna krypa fram ur vrårna. Julmusiken börjar flöda i november. I vårt mörka norden finns en obändig längtan efter jul och ljus. I kyrkan kallar vi denna längtan "advent" - julens förberedelsetid. Här kan du fördjupa dig i vad advent är!

Andra advent - ljuset växer!

"Mörkret tätnar i advent och vårt andra ljus blir tänt. Gud bevare dem som gråter, låt dem le och leka åter."

Tycker du om att sjunga?

Gillar du att sjunga, men tycker att det skulle ta för mycket tid att regelbundet vara med i en kör? Då har vi ett förslag till dig!

Inspirationskväll hos Tilda II

Under senhösten och advent inbjuder vi till två inspirationskvällar hos Tildas blommor & inredning