Lidens sockenstuga

Den nyrenoverade ljusa och fräscha Lidens sockenstuga är en samlingspunkt i Lidens församling. Du hittar den nedanför kyrkan, centralt i Liden.

Sockenstugan i Liden renoverades 2022-2023 och fick ett helt nytt utseende. Lokalerna är stora och fräscha, och mycket ändamålsenliga. I Lidens sockenstuga finns två rum, en stor samlingssal med scen och piano och ett mindre rum i anslutning till salen. Här får ungefär 80 personer plats.

Köket är stort och rymligt och fullt utrustat. Lån av porslin och glas ingår i hyran.

Sockenstugan är handikappanpassad med ramp och handikapptoalett.

Lidens kyrka

Lidens kyrka är en fantastisk byggnad, full av detaljer och färg. Söker du den stora kyrkan med den nära gemenskapen så är du välkommen till Liden!

Lidens gamla kyrka

Lidens gamla kyrka är en populär dop- och vigselkyrka. Den medeltida kyrkan med sin fantastiska omgivning lockar besökare från när och fjärran.

Brudstugan i Liden

Vid Lidens gamla kyrka finns den gamla brudstugan.