S:t Jakobsgården, Hudiksvall

I S:t Jakobsgården pågår dagligen verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar.

Centralt i Hudiksvall

S:t Jakobsgården ligger centralt belägen nedan för Jakobs kyrka (Olof Bromans gata 8). På den lilla innergården finns sommartid plats för en stunds rekreation och vila - en oas och rastplats för både församlingsbor och turister.

Hyra lokal

I församlingsgårdens lokaler pågår dagligen verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar. Lokalerna är därför anpassade för många olika ändamål. Det går bra att hyra enskilda rum eller en kombination av lokaler för  t ex kurser och konferenser. Det går också bra att hyra för minnesstund och dopkaffe.

I församlingsgården finns tillgång till TV/DVD-spelare, whiteboard/blädderblock, overhead, storbildsprojektor och ljudanläggning. Till kurser och konferenser finns möjlighet att  i samråd med församlingshemsvärdinnan boka enklare form av förtäring.

Dopkaffe

Finns det behov av lokal för dopkaffe efter dopet så får dopfamiljen gärna låna församlingsgården/hemmet. Boka församlingsgården med ansvarig församlingshemsvärdinna. Dopfamiljen ordnar själva med förberedelser, förtäring och städning. Tillgång till kök med disk- och kylmöjligheter finns.

Fakta och priser

Nathan Söderblomsrummet
För mindre kurser, konferenser, dopkaffe, högtids- och minnesstunder.
Rymmer ca 40-50 bordsplatser.
Interiör: Ett medelstort ljust rum, med stolar och bord

heldag 1 500 kr
halvdag 750 kr

Olof Bromansalen
För större kurser,
konferenser och högtids- och minnesstunder.
Rymmer ca 100 personer utan bord. 80 personer med bordsplats.
Interiör: En lättmöblerad sal med vitmålad träpanel på väggar och tak.

heldag 2000 kr
halvdag 1000 kr

Köket
Diskmaskin, varmluftsugn, värmeskåp, kyl/frys

Båda salarna
Nathan & Broman

Rymmer 150 personer som får lov att vistas i lokalen samtidigt. Salarna kan kombineras genom en skjutbar vägg.

Uthyrningspris för båda lokalerna:
heldag 3 000 kr
halvdag 1 500 kr

Martharummet
Rymmer ca 20 personer.
Interiör: Ett större ovalt bord Tre mindre cafébord En skön hörna med fåtöljer

heldag 1 000 kr
halvdag 500 kr

Trivselrum och pentry
Rymmer ca 15-20 personer Interiör: Två större soffgrupper, ett mindre bord, biljardbord och öppen spis. Litet pentry i direkt anslutning till rummet

halvdag 250 kr

Konfirmandsalen