Tack för din gåva till Act Svenska kyrkan

Nyhet Publicerad

Nära 100 000 kr skickar vår församling till Act Svenska kyrkans fasteaktion "Under samma himmel"!

VARMT TACK!

Pga pandemin har det varit svårt med aktiviteter men vi hade ett Vårlotteri med fina skänkta vinster och en tipspromenad - Actwalk med försäljning av korv & bröd och hembakt bröd, en digital konsert, försäljning på Tradera samt lite annat. Det som rejält höjde vårt bidrag var att Mariakören samt Hälsingtuna-Rogsta kyrkokör skänkte sina köranslag till insamlingen!!!

Coronapandemin tvingar miljoner människor till ett liv i extrem fattigdom och hunger. Behoven är stora och kommer dessutom att fortsätta öka. Tillsammans med Act Svenska kyrkan kan vi nu bidra till att mätta familjer, motverka ökande våld mot kvinnor och barn och stödja människor för att resa sig starkare efter pandemin.

Tack för att ni är med och gör skillnad!