Kyrkråttor i Jakobs kyrka

Nyhet Publicerad Ändrad

Gå på råttjakt i Jakobs kyrka. Varje måndag-torsdag 11.00-15.00 (med undantag för eventuella gudstjänster) är kyrkan öppen för råttjakt. När du ändå är i kyrkan kan du be en stund och tända ett ljus för någon/något som behöver din förbön. Välkommen!

Kyrkråttor och Små kyrkmöss

När du kommer in i Jakobs kyrka så kommer du att träffa någon av våra Öppen kyrkavärdar” som ger dig ett litet häfte med ledtrådar om vart kyrkråttorna gömmer sig. På varje råtta finns en siffra som man kan skriva i häftet. När du hittat så många råttor du orkar (totalt 10 st) så får du hämta ett litet pris av ”Öppen kyrkavärden”. Tänk på att det kan finnas människor i kyrkan som vill sitta i lugn och ro så smyg runt så tyst du kan, då har du också bäst chans att hitta kyrkråttorna som gärna gömmer sig om de hör någon komma.  Lycka till!