Församlingen jobbar året runt för att förse behövande med mat och kläder. Nu närmar sig julen och vi vet att många föräldrar känner oro inför att inte kunna ge sina barn en fin jul. Förra året, trots pandemi och restriktioner, hjälpte församlingen många familjer och ensamma som fick julmat och julklappar via vår insamling till diakonin.
Vill du vara med och hjälpa oss hjälpa?
Du bestämmer vad du kan bidra med, ingen hjälp är för liten. Vi kommer under en tid framöver att samla in presentkort (gärna Glada Hudik-kort som stöd för lokal handel) som vi kan förmedla vidare.
Vill du ge en gåva:
Swish: 123 557 97 92
Bankgiro 111-1541
Märk med Jul i meddelande fältet
Presentkort kan lämnas in på gemenskapskaféet Hörnan,
Plats: Längan, Repslagargatan 10 (Prästgården)
Måndag 13-17
Torsdag 13-20
Diakon finns på plats.
Tack för din gåva