Mariagården, Idenor

I Mariagården pågår dagligen verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar.

Brevid S:ta Maria kyrka, Idenor

Mariagården ligger precis brevid Idenors kyrka. Det finns en stor gräsyta framför gården och en lek- och grillplats på baksidan.

Hyra lokal

I Mariagårdens lokaler pågår dagligen verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar. Lokalerna är därför anpassade för många olika ändamål. Man hyr hela gården till ett och samma pris för  t ex mindre kurser och konferenser. Det går också bra att hyra för minnesstund och dopkaffe.

I Mariagården finns tillgång till TV/DVD-spelare, blädderblock, overhead, och ljudanläggning. Mellan stora och lilla salen finns en skjutvägg. I källaren finns en barnlokal.

Dopkaffe

Finns det behov av lokal för dopkaffe efter dopet så får dopfamiljen gärna låna församlingsgården/hemmet. Boka församlingsgården med ansvarig församlingshemsvärdinna. Dopfamiljen ordnar själva med förberedelser, förtäring och städning. Tillgång till kök med disk- och kylmöjligheter finns.

Fakta och priser

Uthyrningspris för hela gården:
heldag 1000 kr
halvdag 500 kr

Lilla salen
Grupprum för kurser, konferenser. Passar bra för mindre dopkaffen, högtids- och minnesstunder.
Rymmer ca 20 bordsplatser.
Interiör: ett ombonat mindre rum, med stolar och bord

Stora salen
För större kurser,
konferenser och högtids- och minnesstunder. Rymmer ca 80 personer utan bord. 60 personer med bordsplats
Interiör: Två pelare mitt i salen påverkar salens flexibilitet en aning. En ljus och luftig lokal med högt i tak.

Köket
Interiör: Diskmaskin, vanlig spis med varmluftsugn, kyl/frys.

Bokning och förfrågningar

Lena Svahn, församlingshemsvärdinna