Foto: Hudiksvallsbygdens församling

Boka dop

Varje helg finns möjlighet till dop i någon av våra gudstjänster, men det finns också andra alternativ. Kontakta församlingsexpeditionen.

Kontakta personalen på församlingsexpeditionen för förfrågan om dopgudstjänst. Meddela gärna om du vill låna dopklänning.

När dag och tid bokats kommer ansvarig präst att kontakta er för dopsamtal, hemma eller på församlingsgården.

Vid dopsamtalet pratar man om dopet och dopgudstjänsten, vad dopet betyder och hur det går till praktiskt.

Dopdagar och tider i Hudiksvallsbygden
Varje söndag finns möjlighet till dop i eller i direkt anslutning till gudstjänst i våra kyrkor.

Det går också bra att boka dop på lördagar...
i Jakobs kyrka, Hudiksvall, i S:ta Maria kyrka, Idenor, i Hälsingtuna kyrka, Rogsta kyrka, Björkbergskyrkan och Håstakyrkan.

Under sommarmånaderna juni-augusti kan dop också ske i något av våra vackra fiskekapell, främst i samband med kapellens prästhelger/stämmor.

Vill du läsa församlingens dopfolder klicka här

Kontaktformulär för förfrågan om dop

Du är välkommen att kontakta församlingen om du önskar boka ett dop för ditt barn. Skriv i kontaktuppgifter i formuläret så kontaktar någon från församlingsexpeditionen dig.

Hudiksvallsbygdens församling

Församlingsexpedition: 0650-54 07 84 (säkrast måndag-torsdag, 10-12)

Besöksadress: S:t Jakobsgården, Olof Bromans gata 8, 824 43 Hudiksvall

Postadress: Hudiksvallsbygdens församling, Box 1022, 824 11 Hudiksvall