Björkbergskyrkan

I Björkbergskyrkan pågår dagligen verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar.

Björkberg

Björkbergskyrkan ligger grönt inbäddad i bostadsområdet Björkberg i östra Hudiksvall.

Hyra lokal

I Björkbergskyrkans lokaler pågår dagligen verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar. Lokalerna är därför anpassade för många olika ändamål. Det går bra att hyra Björkbergskyrkan för  t ex mindre kurs och konferens. Det går också bra att hyra för minnesstund och dopkaffe. Mellan kyrksal och församlingssal finns en skjutvägg. Ett barnrum finns också på samma plan. Man hyr hela kyrkan till ett och samma pris.

I Björkbergskyrkan finns tillgång till TV/DVD-spelare, blädderblock och ljudanläggning. Till kurser och konferenser finns möjlighet att  i samråd med församlingshemsvärdinnan boka enklare form av förtäring.

Dopkaffe

Finns det behov av lokal för dopkaffe efter dopet så får dopfamiljen gärna låna lokalerna i kyrkan. Boka Björkbergskyrkan med ansvarig församlingshemsvärdinna. Dopfamiljen ordnar själva med förberedelser, förtäring och städning. Tillgång till kök med disk- och kylmöjligheter finns.

Fakta och priser

Församlingssalen
För mindre kurser, dopkaffe, högtids- och minnesstunder.
Rymmer ca 50 sittande bordsplatser.
Interiör: Ett medelstort ljust rum, med stolar och bord

Finns skjutvägg mellan kyrksal och församlingssal

Kyrksalen
För större kurser,
konferenser.
Rymmer ca 100 personer utan bord.
Interiör: Kyrksal med en uppsättning stolar och en soffgrupp.

Uthyrningspris för hela kyrkan:
heldag 1500 kr
halvdag 750 kr

Kök
Diskmaskin, vanlig spis och kyl/frys.
Uthyrningspris:
heldag 300 kr

Bokning och förfrågningar

Hudiksvallsbygdens församling

Församlingsexpedition: 0650-54 07 84 (säkrast måndag-torsdag, 10-12)

Besöksadress: S:t Jakobsgården, Olof Bromans gata 8, 824 43 Hudiksvall

Postadress: Hudiksvallsbygdens församling, Box 1022, 824 11 Hudiksvall