Vuxenkörer

Kyrkokören

Kyrkokören är en fyrstämmig kör med inriktning på den klassiska körrepertoaren. Kören övar torsdagar kl. 19.00-21.00 i Höörs församlingshem. Kyrkokören riktar sig till dig som har körvana och kunskap i notläsning. Kören söker fler basar och tenorer! Körstart 24 augusti.

Gudstjänstkören

Gudstjänstkören är en kör som medverkar på gudstjänst ungefär en gång i månaden, med en förberedande körrepetition på tisdagen i samma vecka som gudstjänsten. Kören sjunger lättare en- till flerstämmiga sånger. Körstart 29 augusti.

Repetition: 31 Oktober (tisdag) kl.17.30
Mässa: 5 November kl.11 Söndagen e. alla helgons

Repetition: 28 Oktober (tisdag) kl.17.30
Mässa: 3 December kl.11 Första söndagen i advent

Repetition: 31 December (samma dag) kl.9
Mässa: 31 December kl.11 Söndagen efter jul

Alla kan sjunga-kören

Vill du sjunga i kör, men saknar körvana och kunskapen att läsa noter? Då är Alla kan sjunga-kören en kör för dig, alla är välkomna! Kören övar tisdagar kl. 10.15-11.30 i Höörs församlingshem, med drop-in-kaffe från kl. 10.00. Körstart 22 augusti.