Internationellt arbete

Ankrace

Köp ett anknummer och du bidrar till Svenska kyrkans internationella fasteinsamling

Hela Höör springer! Höörsloppet den 4 maj

Höörsloppet - Hejda Hungern är ett välgörenhetslopp. Allt överskott går oavkortat till Act Svenska kyrkan. Loppet är sanktionerat av Skånes friidrottsförbund.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Act Svenska kyrkans gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge en gåva fylld med mod, hopp och medmänsklighet.

Vattenflaskor lyfts av från flaket av en last bil. Två män i blåa organisationsjackor.

Ge en gåva till katastrofinsatser

Krig, svält och naturkatastrofer slår sönder miljoner människors tillvaro varje dag. Act Svenska kyrkan samarbetar med partner runt om i världen som finns på plats före, under och efter katastrofen. Din gåva gör skillnad!

I Höörs församling finns en internationell grupp som planerar och organiserar aktiviteter i samband med Svenska kyrkans jul- och fastekampanjer. Gruppen består av Inga-Lisa Lindström, Gittan Westberg och Fia Steimer. Vill du hjälpa till i samband med våra kampanjer eller fråga något så hör av dig till fia.steimer@svenskakyrkan.se.