Sommarjobb för ungdomar 15-20 år

Förlängd ansökningstid till den 19 mars

Vi erbjuder sommarjobb som innefattar skötsel av våra kyrkogårdars grönytor, gångar, planteringar, skötselgravar mm. Det innebär bland annat ogräsrensning, räfsning, vattning, plantering och gräsklippning. Viss fastighetsskötsel förekommer också.

Vi söker dig som trivs med ett fysiskt arbete i utomhusmiljö oavsett väder, tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och som har god samarbetsförmåga.

Ungdomar mellan 15-17 år är välkomna att söka fyra veckors arbete mellan vecka 25-28, eller fyra veckor mellan vecka 29-32. Åldersgräns för handgräsklippare och trimmer är 16 år.

Ungdomar mellan 18-20 år erbjuds åtta veckor under vecka 25-32. Åldersgräns för åkgräsklippare är18 år.

Skicka in din ansökan med ett personligt brev till: hoks.ansokan@svenskakyrkan.se

Tänk på att skriva vilken period du är intresserad av att arbeta, hur gammal du är och om du har moped, AM-kort eller körkort.

Vi följer Svenska kyrkans avtal samt lagar gällande minderårigas arbetstider. Arbetet är förlagt till dagtid på vardagar.

Sista ansökningsdag  19 mars.

För övriga frågor kontakta:
Carl-Filip Rehnborg arbetsledare: 0430-32326
Maria Pettersson, fastighets- och kyrkogårdschef: 0430-32307