Kyrkogårdsarbetare Säsongsanställning

Höks pastorat består av nio kyrkogårdar/begravningsplatser och utgör inlandet i Laholms kommun. Vi söker säsongsarbetare i 5-8 månader under perioden april till november.

Arbetsuppgifter:

Kyrkogårdsarbete består av omväxlande arbetsuppgifter inom grönyteskötsel såsom gräsklippning, trimning, skötsel av växter och planteringar, häckklippning, ogräsbekämpning, vattning, lövupptagning, vara behjälplig vid gravgrävning och återställning. Hantering av maskiner och teknisk utrustning, markanläggning och viss fastighetsskötsel förekommer också.

I arbetet ingår tunga lyft och fysiskt ansträngande arbetsuppgifter, vilket kräver att du har en god fysik. Vi arbetar utomhus oavsett väder.

Kvalifikationer:

Arbetet innebär egenansvar och självständigt arbete, liksom ett gott samarbete med närmsta kollegor och team. Du har lätt att ta emot instruktioner och arbetsledning och är lojal med arbetsuppgifterna och medarbetare.

Du bemöter våra kyrkogårdsbesökare vänligt och respektfullt och bidrar till att göra våra kyrkogårdar till en plats för rekreation och eftertanke.

Krav:

Utbildning inom trädgårdsanläggning/grönyteskötsel eller arbetslivserfarenhet och kunskap som bedöms som likvärdig.

Du har en god fysik då arbetet är både fysiskt tungt och krävande.

Du har B-körkort och tillgång till egen bil så att du kan förflytta dig mellan arbetsplatserna.

Du har god social kompetens, är serviceinriktad och är bra på att samarbeta med andra.

Du behärskar svenska språket i tal och skrift.

Goda data- och smartphonekunskaper.

Meriterande:
Maskinvana
Förarbevis eller motsvarande för lastmaskin, röjsåg, motorsåg, skylift.
BE-körkort
IT-kunskap

Övrigt om tjänsten:

Säsongsanställning under 5-8 månader med start enligt överenskommelse, möjlighet till förlängning om båda parter är överens.

Sysselsättningsgrad: Heltid.

Månadslön enligt Kyrkans avtal.

Arbetstid: vardagar kl.7 – 15.30

Du kommer innan anställning behöva lämna in utdrag ur belastningsregistret.

Frågor rörande tjänsterna besvaras av arbetsledare Carl-Filip Rehnborg 0430-323 26.

Sista ansökningsdag är 11/2 2024.

Välkommen att skicka din ansökan, CV och personligt brev till: hoks.ansokan@svenskakyrkan.se