Tillbakablick: Kärlekens väg

Se bilder och resultatet från Maj Hellqvists 100-årskonsert

Maj Hellqvist, nu 100 år, lät arrangera en stor konsert i Himmelsfärdskyrkan för att fira 100-årsdagen. Inför konsterten var hennes största orosmoment huruvida alla människor skulle rymmas i kyrkan. Nog för att kyrkan är stor, med kapacitet att rymma uppemot 500 personer, men Majs oro var befogad. Den 2 mars strömmade människor från när och fjärran för att fira tillsammans med henne och kyrkan fylldes till bredden. Det avnjöts stämningsfull musik framförd av de många medverkande och vid konsertens slut samlades pengar in till Världens barns arbete med psykosocialt och kreativt arbete bland barn som vistas i flyktingläger i Jordanien. Totalt uppgick de insamlade medlen till 34 383 kr. Vilket engagemang av Maj, musikerna och alla konsertbesökare!

Här kan du se några utvalda bilder från konserten: