Resultat från julens gåvotidskalender

Här kan du läsa mer om hur det gick.

Från den första söndagen i advent till och med trettondedagen stod en stor hög med inslagna paket i glasgången mellan kyrkan och församlingshemmet. I paketen kunde man lägga tidsgåvor av olika slag. Exempelvis kunde man ge en hembakad kaka, gå ut med någons hund, bygga på församlingshemmets nya trädäck och mycket mer.

Nu är alla paketen öppnade och resultatet blev 28 gåvor från 13 givare. Ett stort tack till alla er som gett en tidsgåva.

Nu återstår den spännande uppgiften att hitta människor att ge dessa gåvor till. Gåvorna finns listade här nedanför. Om du eller någon du känner skulle vara i behov av eller må bra av att få ta emot en av dessa gåvor får du gärna kontakta initiativets samordnare Gunilla Persson. Hon nås på gunilla.persson@svenskakyrkan.se eller 042-36 21 95.

Gåvorna

• Skruva ihop en hylla åt någon - 1st
  • Skruva ihop en byrå åt någon - 1st
  • Skruva ihop en garderob åt någon - 1st
  • Köra ett släp med trädgårdsavfall till tippen - 1st
  • Köra ett släp med restavfall till tippen - 1st
  • Bjuda på fika på Café Himlagård - 1st
  • Bjuda på sopplunch i församlingshemmet - 4st
  • Baka en sockerkaka åt någon - 1st
  • Baka en kladdkaka åt någon - 1st
  • Baka en paj åt någon - 1st
  • En timmes grundläggande datorutbildning - 1st
  • 3 timmars arbete på församlingens trädäck - 1st
  • 1 dags arbete på församlingens trädäck - 1st
  • Rasta någons hund - 4st
  • Ordna fredagsfika i kyrkogårdens orangeri - 3st
  • Ta med någon på promenad längs kyrkogårdens retreatrunda - 1st
  • Bjuda på fika på saluhallen - 2st
  • Laga en lasagne åt någon - 1st
  • Annat som det finns behov av - 1st

Har du inte gett en gåva, men skulle vilja? Det är aldrig för sent. Syftet med detta initiativ är att visa på hur enkelt det faktiskt kan vara att göra något för någon annan. Kontakta Gunilla Persson om du också vill vara med och bidra. Hon nås på gunilla.persson@svenskakyrkan.se eller 042-36 21 95.