Kristen tro

Att vara kristen är att söka relation med Gud. Är du nyfiken på vad det skulle innebära?

Att vara kristen är att söka relation med Gud. Tro är någonting personligt och det är bara du som kan avgöra om du tror eller inte. Alla människor snuddar någon gång vid tankar som rör till exempel Gud, vår existens, vad som händer efter döden, skuld och förlåtelse. Det är en del av vår mänskliga natur att söka svar.

Som troende, sökande, nyfiken är du välkommen att vara en del av kyrkan. I kyrkan vill vi tillsammans utforska och söka det Gud vill säga oss, både i gudstjänst, bön och i mötet med varandra. Den kristna tron innebär både att bygga relation med Gud och hitta en gemenskap i församlingen, för som Jesus sa enligt Matteus evangliet: "Ty där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem." 

Via puffen nedan kan du klicka dig vidare och läsa mer om kristen tro och Svenska kyrkan.

Vill du prata med någon om frågor du bär på om livet och tro? Kontakta oss i Höganäs församling. Du kan ringa, maila eller varför inte titta in i församlingshemmet? Uppgifter hittar du här.

En man sitter i bilen med händerna knäppta på ratten.

Sök din tro

I Svenska kyrkan finns plats för dig som är nyfiken på kristen tro. För dig som vill göra andliga upptäckter och undrar över livet som kristen.