Parkbänk vid kanalen
Foto: Elisabet Larson

Diakoni

I Svenska kyrkan vill vi finnas och stödja i livets svåra stunder. Kanske behöver du samtala i enskildhet med en präst som har tystnadsplikt.

Samtal med präst

I första hand erbjuder vi samtal med våra präster som har tystnadsplikt. Kontakta någon av våra präster och kom överens om  hur det blir bäst för dig/er.

Kyrkoherde Anna-Lena Norén telefon: 070-416 70 50
Präst Liisa Pirinen Johansson telefon 070-416 70 51

Sjukhuspräst

Församlingarna i kontraktet bär tillsammans kostnaderna för präst inom hälso- och sjukvården.

Minnesadresser

Minnesadresser, Fonder & Gåvor

Minnesadresser, ett minne av en stor händelse i livet eller till minne av en kär avliden

Ekonomiskt bistånd & Akut diakoni

Församlingen har begränsade resurser att stödja ekonomiskt men Bergströmska fonden finns att ansöka ur för barnfamiljer och genom Akut diakoni finns möjlighet att ansöka om en "matkasse".

Sorgen tar sin plats

Att sörja tillsammans kan vara lättare! Anmäl dig till nästa sorgegrupp genom formuläret eller ring oss på 0290-200 30