Närbild på foten av någon iklädd vit kåpa och brandgula skor med blåa snören.

Konfirmation

Vad är kristen tro? Hur påverkar det mig och mitt liv? Kan jag fortfarande gå på fester fast jag är kristen? Livet är fullt av frågor. Så är det att vara människa. I konfirmationen kan vi hjälpas åt att svara på några.

Du som är född 2009 kan snart anmäla dig till konfirmation i Hörby församling. Det hade varit så roligt att få träffa och lära känna just dig!

Konfirmationstiden är en unik chans att få prata om frågor om kristen tro och allt annat som rör dig och ditt liv. Vi har alla frågor och funderingar i livet och kanske kan du få svar på några under din konfirmandtid. Tillsammans med nya och gamla kompisar får vi fundera och resonera om allt möjligt, stort som smått. Vi lär oss mer om oss själva och pratar om alltifrån Gud, Jesus, död och liv till kärlek, identitet, A-traktorer, sport och musik.
Konfirmationstiden innehåller allt mellan himmel och jord.

All information, och vilka grupper vi erbjuder under 2023-2024, kommer upp på vår hemsida under maj månad. Har du eller dina vårdnadshavare
några frågor innan dess är ni varmt välkomna att höra av er till:

Henrik Feldt, församlingspedagog
henrik.feldt@svenskakyrkan.se

Att konfirmeras

Konfirmandtiden kan se ut på olika sätt. Du kan följa en konfirmandgrupp som träffas regelbundet under läsåret eller kan du välja någon av de grupperna som träffas oftare men under en kortare tidsperiod.

Frågor och svar om konfirmation

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om konfirmation från föräldrar.