Barn- och ungdomskörer och rytmik

Babyrytmik: 4-9 månader

Tisdagar 9.30 - 11.00 i Lyby församlingsgård

Sång och musik i Babyrytmikgrupperna innebär lugn närhet i en vaggsång, hisnande luftfärd i en busig dans, koncentrerad uppmärksamhet när de små fingerråttorna kommer fram, kill-i-magen som skojig slutkläm, förtjusning över att själv göra ljud på tamburinen, rumsuppfattning då föräldrar och barn dansar.
Fika 25:-/familj.
Personlig inbjudan kommer med posten.
Kontaktperson: Annika Ahlberg 0415-175 62

Småbarnsrytmik: 9 - 12 månader

Onsdagar 10.15 - 12.00 i Lyby församlingsgård
Onsdagar 14.00-16.00 i Lyby församlingsgård

Du och ditt barn får en fin stund tillsammans med musik, sång, ramsor och rörelse. När ni sjunger, dansar, busar tillsammans hjälper du ditt barns utveckling på traven. I vårt babygäng finns gemenskap och nya vänner och vi lovar att det här blir veckans höjdpunkt.
Fika 25:-/familj.

Personlig inbjudan kommer med posten.
Kontaktperson: Annika Ahlberg 0415-175 62

KörMix åk Fsk-3 (Projekt)

Fredagar kl.- 13.30-15.30 i Svensköps församlingshem

Vi umgås, sjunger, skapar av olika material, leker, medverkar i gudstjänst eller annat uppträdande.
Mellanmål serveras kostnadsfritt varje gång
Barnen kan hämtas på skolan/fritids och lämnas vid behov när grupptiden är slut. Det är viktigt att du meddelar om ditt barn inte kommer någon fredag, samt att du meddelar ev. allergi och annat bra att veta i din anmälan. Anmälan via mail nedan.

Kontaktperson: Ingrid Dahlström 0415-175 64
mail: ingrid.dahlstrom@svenskakyrkan.se

Graffitikören: Årskurs 4-7

Onsdagar kl. 17.15 -18.00 i Lyby församlingsgård.

Här kommer vi sjunga stämsång, solistsång och utforska röstens olika röstlägen. Vi sjunger material från olika genrer som pop, gospel, musikal och annat. Här måste man kunna läsa och sjunga engelska.

Kören medverkar i kyrkan vid gudstjänster, konserter och till jul.

Ledare: Margareta Önnerlid-Nilsson 0415-77 52 03
Anmälan via formulär längst ner på sidan.

Anmälan till barnverksamhetens grupper: Fyll i nedanstående information (*=obligatoriska fält)

Hörby Församling hanterar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor, vänd er till verksamhetsansvarig eller till församlingens dataskyddsombud, Karna Nilsson, 0415-175 50