Foto: John Strandberg

Tack Bengt!

Kyrkvaktmästaren i Grimeton har gått i pension

Tack vår vaktmästare Bengt Gunnarsson för allt gott arbete i Himledalens församling och i Grimetons socken i synnerhet.

Grimetons kyrka är ett smycke där hon ligger och att det är så fint i och runt kyrkan är något som Bengt varit en bidragande orsak till. Han har sett både stort och smått och ofta kommit med kluriga lösningar i Grimeton och på andra ställen i församlingen. Bengt är något av en multitalang, han kan mycket: Fälla träd, rita expeditionslokaler, ordna specialverktyg, åka slalom och en hel radda mer saker har han kunskap om. Men från den 1/7 börjar en ny era: Tiden som långledig efter ett långt arbetsliv. Bengt – vi tackar dig för att du ställt dina många gåvor i kyrkans tjänst under alla dessa år och önskar dig en härlig tid framöver!